MEGÉRI MOSTANTÓL HASZNÁLT PÉNZTÁRGÉPET VENNI

Módosításra került az online pénztárgép rendelet.

2016. április 2-án lép hatályba a 9/2016. (III. 25.) NGM rendelet a pénztárgépek műszaki követelményeiről, a nyugtakibocsátásra szolgáló pénztárgépek forgalmazásáról, használatáról és szervizeléséről, valamint a pénztárgéppel rögzített adatok adóhatóság felé történő szolgáltatásáról  amely a 48/2013. (XI. 15.) NGM rendelet módosítása.

A rendelet teljes szövege elérhető az alábbi linken (net.jogtar.hu):  9/2016. (III. 25.) NGM – rendelet.

A fenti módosításban jelentős változás, hogy a pénztárgép adóügyi ellenőrző egysége alkalmassá válik más adózóhoz való rendelésre, „átszemélyesítésre”. Ez azt jelenti, hogy lehetőség nyílik a használt online pénztárgépek adómemóriájának új adószámra történő átírására az AEE (adóügyi ellenőrző egység) cseréje nélkül. Ez a funkció egy szoftver módosítással érhető el, amennyiben a pénztárgép gyártója, forgalmazója a gép szoftverén ezt a módosítást (szoftverfrissítést) elvégzi.

Így megéri mostantól használt pénztárgépet venni, mivel az átszemélyesítés költsége töredéke lehet az eddig alkalmazott AEE (adóügyi ellenőrző egység) cseréjének.

Sajnos az új funkció elérhetővé tétele nem kötelező, és nem biztos, hogy minden gyártó módosítja az általa már forgalomba helyezett  online pénztárgépek szoftverét.

A rendelet szövegéből az is kiolvasható, hogy valószínűleg csak az átszemélyesítést követően adhatják el – illetve bérbe –  az üzemeltetők az online pénztárgépeket.

Vásárlása előtt mindenképpen szakemberrel vizsgáltassa meg a használt pénztárgépet (szerviz), nem csak a műszaki állapota miatt, hanem, hogy a gyártó a rendelet adta lehetőséggel élve, elvégezte-e az adott gép szoftverfrissítését, és alkalmassá vált-e az “átszemélyesítésre”.